Termes bàsics per enterndre la fotografia integrada a una publicació editorial.
Què és la llum?
·Abans d'explicar explícitament què és la llum, s'han d'explicar els diferents termes en que es classifica la llum. La llum és una radiació visible..
*Radiació: és l'emissió d'energia a l'espai en forma d'ones, o bé en forma de partícules altament energètiques. Existeixen UltraViolada, InfraRoja, alfa, beta, gamma, radio, so, calor, 3g...
*longitud d'ona: La longitud d'ona és la magnitud física que indica la mida d'una ona. Entenent per mida de l'ona, la distància entre el principi i el final d'una ona completa (cicle)
*linia recta: La propagació de les ones es produeix sempre en linia recta, des d'un focus fins a l'objecte o materia en qüestió.
*reflexió + absorció + transmissió de les ones al arribar a un objecte.
Per veure la radiació visible, necessitem un captador d'aquestes ones, i aquest captador és l'ull. La informació de la llum, que es trova en un punt de la relació (indiferentment de la seva posició mentre sigui visible) rebotarà sobre l'objecte el qual acabarà sent el que veurem, i l'ull mitjaçant la retina entre d'altres parts de l'ull deixarà passar aquesta llum. La informació lumínica serà representada pel cervell després de ser rebuda per unes cel·lules fotoreceptores que es troven al fons de l'ull i enviada pel nervi óptic (tenint en compte que en un principi l'ull capta la imatge al revés).
Llum: definicion
Què és la fotografia?
Fotografía; enregistrar imatge.
-1ª mitat del segle XIX:
Material fotosensible + cambra fosca; caixa amb un petit forat, llum, *paper vegetal*
-Niepce -> Daguerre (daguerrotip). Camara + material fotosensible
*Material fotosensible: material que reacciona al contacte amb la llum
*Negatiu de la foto-> material fotosensible que serveix com a model per a les futures representacions de la fotografia original.
Imprimir la foto del resultat;
1.-fotolit
2.- cambra fosca
3.-Material fotosensible que s'endureix
4.- Motlle endurit amb relleu- impressió (entintar el relleu) resultat imatges en blanc i negre 0% k i 100% k imatges en línia (passar d'imatge de to continu a linia)
*Tramar la imatge mitjançant una graella de quadres petits, que es posa entre el material fotosensible y la llum que prové de la imatge original del fotolit. Aixó aconsegueix una trama en la llum i l'imatge, i per tant una trama en el material fotosensible que s'endurira o no.
-----------------------------
ETAPA TECNOLOGICA
Introducció a la etapa.
-Amb la creació de nous formats amb els quals la informació seria transmesa, i amb l'avanç que es produeix en la producció editorial (implantació de fotografies, color i derivats mitjantçant fotolits), aquesta etapa veu com la societat s'adapta i creix tots aquells àmbits comunicatius. Els fets més destacables d'aquesta etapa podrien ser la invenció de la ràdio, la invenció del cinema, i un clar avenç en la producció musical.
L'emisor
-En comparació amb les etapes anteriors, l'emisor pot abarcar grans quantitats de possibles productes en quant a comunicació es refereix. Tant el cinema com la ràdio implementen un nou camí per als productors i comunicadors de la informació, que amb tota seguretat acabarien sent una industria a tenir en compte.
-La fabricació del producte editorial, en aquesta etapa, fa un gran pas a millor, ja que els avenços tecnics de fabricació en grans quantitats es porten a terme per les editorials. Ofereixen costos més reduits per copia, i així es pot fer arrivar, per exemple, diaris i altres publicacions al públic desitjat.
-La producció editorial també avança en termes legals, és a dir que cada cop més, l'autor estarà més protegit a possibles copies del seu treball. La funció de protegir mitjantçant aquesta via la portarà a terme, normalment, l'editor.
El producte
-La implantació de la imatge al format editorial fa que el producte guanyi en qualitat visual, afegint-se a la capacitat del moment de imprimir en diverses tintes a color, fan que el format editorial estigui quasibé en la seva totalitat com l'actual. El contingut del producte editorial en general s'adapta als nous temps de gran variació de suports informatius i d'entreteniment. També s'haurà d'adaptar a la aparició de la publicitat masiva.
-Els materials utilizats en la fabricació del producte editorial son cada cop més bons, per conceptes de tecnologia de refinament, i s'experimenta un auge notori de la qualitat final del producte en qüestió.
El receptor i el feedback
-Cada cop la societat que rep el producte anteriorment esmentat és més propensa a comprar i difondre l'ús d'aquest. L'alfabetització és quasibé completa. Es popularitza l'us quotidià de tot tipus d'informació i entreteniment al voltant de la producció editorial, producció musical i producció cinematografica, entre d'altres.
-El feedback produit per aquesta societat és una peça clau en el procés total, ja que sense el feedback economic les empreses editorials no podrien produir suficientment ni expandir els seus àmbits més allà del propi editorial. El feedback referent a la fama de les editorials també es important, ja que algunes d'aquestes empreses aconseguiran monopolitzar segons quins sectors.
--------------------
Etapes digital
70': inicis informatica personal--> Desenvolupament
80': ratolí & interficie gràfica --> comercialització
90': internet, mobils --> redes
00': pirateria/globalització
05': smartphones, blableblae --> unió (mobil internet pc)
Introducció
L'etapa digital presenta la macroexpansió de les tecnologies cap a una masificació dels contiguts, ampliant tots els mitjans que en l'etapa anterior es van crear i aportant a la comunicació una altra vía; Internet.
Aquesta nova via marca una nova manera de editar, produir i distribuir el producte editorial i a més, serà més fàcil obtenir un feedback (tant positiu com negatiu) i una publicitat adecuada.
Editor
-En aquesta etapa ens encarem a una protagonització de l'edició multitudinaria i extensa, és a dir, que qualsevol amb uns mínims pot autoeditarse, editar per a un altre, o deixarse editar fàcilment i amb uns mitjans altament competents. Qualsevol pot proporcionar al mon editorial ( o també al sector de música, vídeo..) un material capacitat per a ser un bon producte, amb la seu benefici i feedback corresponent.
Producte
-Un dels dos grans canvis de aquesta etapa es produeix aquí, justament en el format que presentarà la nova publicació editorial. El format digital s'obre pas en un mercat on tothom vol gastar menys, i en aquest cas l'estalvi es dona en no imprimir la publicació editorial, si no enviarla per mitjà digital, mentre que el receptor podra gaudir d'aquest producte a un preu més baix, comodament des del seu hardware preferit.
El llibre imprès perd força, pero no es veu afectada encara la seva continuitat al mercat, ja que encara es publicaran milers de productes en format físic imprès.
Receptor y el feedback
-El métode per arribar al receptor i fer-lo consumidor dels productes que aquesta etapa representa, les grans empreses creades i fomentades en l'ús d'internet i de aplicacions de les noves tecnologies fomenten la interactivitat entre els dos individus, empresa i consumidor. Així doncs, el receptor es un personatge que s'involucra en el producte, el personalitza i arriba a ser important per a l'empresa ja que aquesta depèn en gran quantitat d'aquest receptor i l'endinsa en el procès.
Es torna al mecenatge d'una manera masiva i popular mitjançant el crowdfunding, que consisteix en una espècie de feedback anterior a la producció del producte, en el qual els micromecenes donen una part petita/mitjana normalment al productor, que confien en que el producte sigui bói, i el productor a la vegada proporcionarà una avantatge als micromecenes vers els consumidors no-mecenes.
Creix una gran contrapartida de les noves tecnologies, la anomenada pirateria, que mitjançant canals d'internet diversos, proporcionen el producte en qüestió gratuitament, però ilegalment.
CANVI DE TEMA: CREACIOEDICIOFABRICACIO (producció)
-Llista de persones creatives; Andy Warhol, dali, woody allen, tarantino, ken follet, JK rowling (ocomoseescriba), steven spielberg, george lucas, picasso, shakespeare, da vinci, homer, platon, descartes, nietzsche, maradona, christopher paolini, blizzard, ubisoft montreal gameloft, newton, tesla, bob marley, michael jackson, freddy mercury, punset, akira toriyama
-Llista de coses creatives; chupachup, movil, gravetat, tablet, llibre, punt de llibre, roda, pintura, vinil de musica, helicopter, avio, cotxe,
-Llista de caracteristiques que tenen les persones creatives; un poco loco, tristote, alegre (por substancias X), mente abierta, observador, pasional
Soc creatiu a ratos. Depen de la meva situacio de la vida.
Creativitat; capacitat de tenir idees originals, quasi sempre des de la visió i la comprensió que els nostres sentits han captat durant la vida.
(((((((Adaptarse al canvi + millorar + diversió))))))
Per a que serveix la creativitat; expandeix la ment, fent que pensem millor, més rapid, sent més efectius i més capaços de quasi qualsevol activitat mínimament creativa - artística - tecnica. Trobar solucions a problemes més rapid.
-------fins aqui (introduccio desenvolupar projectes creatius)
Fases procès creatiu
tecnic; 1- problema, 2-analisi, 3-accion, 4-resolucion con segundo analisis de correccion
creativo puro; 1-idea espontania, 2-accion elaboracion medios, 3-resultado y correccion
creativo necesidad; 1-necesidad, 2-planteamiento 3-accion elaboracion medios, 4-correcion segun necesidad 5-resultado
Carta a los reyes magos de la creatividad;
1-Trabajar en una productora de videojuegos (blizzard, ubisoft..)
2-Tatuarme y tatuar
3-Puenting
4-Paracaidismo
5-Aprender a dibujar con acuarela
6-Acabar la mudanza
7-Vender el coche
8-Tener algo mas de dinero
9-Hacer mi mazo azul verde
10-Tener un perro
11-Hacer una viñeta artisticamente correcta
12-Viajar muchisimo
13-Visitar mi familia de argentina
14-Vivir un año en NY
15-Bordillo en la boca al niñato del patio
16-Que me salga la exposicion bien
17-Estar en forma de nuevo
18-Tener tiempo para mi mismo
19-Desear mas cosas
20-Que alguien haga un puto juego de shingeki no kyojin bueno
21-Tener dicho juego con su consola correspondiente
22- Tener la ps4
23-Tener la wiiu
24-Tener la XBOXone
25-Tener dinero para comprar juegos para las consolas dichas anteriormente
26-Que mi gato no muera nunca
27-Que todo sea mas tranquilo y facil
28-Sacar mejores notas
29-Ir a ver a la ana del bar
30- Independizarme
31-Poder sacarme el carnet de una vez por todas
32-Comprarme una moto chachisita
33-Crear mi propia religion o credo
34-Vivir algun tiempo en la montaña cual ermitaño
35-Que le toque la loteria a mi madre
36-Que mi madre no se estrese tanto que va por la vida amargada
37-Que mi padre no sea tan retrasado
38-Poder reparar el movil
39-Dibujar mejor
40-Dedicarme al arte
41-Sacarme una carrera relacionada con arte
42-Ganar algun premio de diseño
43-GANAR EL CATSKILLS catalunya españa europa
44-Ser recordado por muchisimo tiempo como un ejemplo a seguir
45-No morir de una manera muy tragica ni en un momento inesperado
46-Escribir un libro
47-Crear una empresa que ayude a los nuevos artistas
48-Hacer algun tutorial de mientras
49-Aprender mas de absolutamente todo
50-Que se acabe esto.
Rumb
Opcions
Decisio
Accio
s
m
a
r
t
cosas que faltan
1-dinero
2-tiempo
3-ganas(?)
Rumb
A a B 30 cosas
1-Haver imprès curriculums.
1.1- Haver anat a la copisteria.
1.2- Haver demanat les fotocopies del curriculum.
1.3- Haver pagat i haver rebut les copies.
2-Haver repartit els curriculums a 100 llocs.
2.1- Haver agafat la bici i haver sortit al carrer disposat a repartir curriculums.
2.2- Haver anat tenda per tenda, negoci per negoci, repartint les còpies.
3-Haver fet alguna entrevista interesant.
3.1- Haver rebut una trucada del negoci interesat en els meus serveis.
3.2- Haver acordat una hora i lloc per fer l'entrevista.
3.3- Haver fet una segona entrevista si la primera es tractès d'una prova de filtre, com entrevista final.
4-Haver conseguit treball
4.1- Haver acordat una nòmina decent amb el negoci interesat.
4.2- Haver firmat el contracte de treball.
4.3- Haverme donat d'alta a la seguretat social.
5-Haver treballat
5.1- Haver acudit al treball a l'horari indicat.
5.2- Haver portat a terme les meves tasques com a empleat.
5.3- Probablement, haver fet hores extres seguint les mateixes tasques.
5.4- Haver repetit el procès tant com fos necessari.
5.5- Haver acordat amb el cap/encargat que la feina estaba ben feta.
6-Haver conseguit diners necessaris per al meu objectiu.
6.1- Haver cobrat.
6.2- No haver gastat més dels diners que obtenia.
6.3- Haver sigut suficientment hábil com per no deixar que em robin els meus diners (bancs...etc)
7-Haver organitzat el meu temps.
7.1- Haverme comprat una agenda.
7.2- Haverme fet un horari.
7.3- Haver complert l'horari.
7.4- No haver saltat l'horari establert.
8-Haver comprat el material necessari.
8.1- Haver parlat amb el meu contacte que tatua per preguntarli els preus i la qualitat recomanada.
8.2- Haver contactat amb el proveidor de materials.
8.3- Haver gastat els diners en el material.
9-Haverme iniciat en el tatuatge.
9.1- Tatuar sobre pells artificials i porc, per tal de practicar avans de tatuar a una persona.
9.2- Haver iniciat una campanya per les xarxes socials amb l'objectiu de donar a saber la meva condició de tatuador iniciat a la gent interessada.
9.3- Haver fet els meus primers tatuatges amb éxit.
10-haver practicat durant el temps suficient
10.1- Haver practicat suficient.
10.2- Haver assolit el nivel desitjat.
B
Opcions (camins, Road [facil segur rapid]--offRoad [lent incert dificil]
1-dedicar temps a generar opcions, crear, deixar la decisio apart
2-decidir
brick uses test
-ferlo servir per composar un mur
-obrenous
- Per destrossar cares
-Recolzament per taula coixa
-Recolzament llibres estanteria
-pes per politja
-entrenament amb peso
-gastar bromas PESADAS CHISTAKO
-martell
-canal per a diferents cables
-arma (manifestacions)
-petjapapers
-esglaó
-llançament de pes
-rascador per a gats
-falcador porta
-barret
-calçador
-matalàs-coixi
-planxa per al cabell
CAFE
conectar- associacions d'idees
agrupar- combinar idees per crear noves
fraccionar- agafar elements separats d'idees
estructurar- organitzar idees
abre
conectar- arbre; naturalesa, casa, simbiosi etc
agrupar- ambient natural composat de bosc + urbe
fraccionar-
estructurar- miniciudad arborea
ratpenat
conectar- ales, rata, tristesa
agrupar- nuvols de rates voladores
fraccionar- ales, rateta, ulls, orelles, etc
estructurar, rata amb doble alat, ales con dues rates, ratenat
25 coses per les que no tinc temps
-dormir
-siesta
-pintar acuarela
-repartir curriculums
-patinar
-gimnàs
-llegir
-pasejar
-veure coses per bcn (veure mon)
-wow
-dibujar
-diseñar
-investigar sobre magic
A de roda Accio; llista decisions dificils // motius pels cuals costa decidir // calendari habitual // millora del calendari // llista d'emocions
No hay comentarios:
Publicar un comentario