Etiquetas

jueves, 12 de diciembre de 2013

c4a03_gonzalezc_jose

ETAPA INDUSTRIAL
1.- AUTOR:
-L'aparició de la premsa fa del autor per fi un treball estable al qual dedicar-se, ja que al massificar-se la producció editorial els fabricants perden l'atribut de la fama que en anteriors etapes els caracteritzava, i els autors guanyen notorietat i prestigi. Els autors, però, segueixen compaginant els seus treballs amb periodisme i altres camps propers. Els personatges com els editors i els fabricants s'especialitzen molt més en els camps als quals pertanyen.

2.- PRODUCTE:
-Els nous formats de publicacions alteren el producte editorial general; es poden trobar folletins, fascicles, publicacions periòdiques, a més del clàssic llibre, el qual costa molt menys. Aquests canvies es deuen a la premsa i els avanços tecnologics (màquina de vapor). Apareix la litografia fent que les ilustracions dels productes editorials siguin d'una qualitat major.
-El cost de fabricació baixa ja que la producció en cadena de tots els materials necessaris per a crear un producte editorial fa que es massifiquin i baixin de preu.

3.-MERCAT
-L'alfabetització de la societat segueix creixent, les persones de classe baixa es culturitzen una mica a través de la lectura lúdica i recreativa. Les dones de classe alta s'endinsen a la lectura pel seu temps lliure, i es creen noveles pensant en aquest mercat. El sistema científic creix molt, i tindrà també molts lectors.

4.-FEEDBACK
-El feedback economic per a l'autor creix, es pot arribar a dir que la professió de escriptor és factible.
-La resposta de la societat davant l'autor es porta a terme mitjançant la popularització de les seves obres per el boca-a-boca. La societat és més lectora i es recomanen llibres, que abans o després proporcionaràn al autor notorietat i fama.


No hay comentarios:

Publicar un comentario